2012年11月14日

The Purple Heart

每日一看---The Purple Heart  紫心勳章


導讀:紫心勳章是美國軍人的榮譽象徵,由總統頒給在大戰中受傷截肢的士兵;而為國捐軀的軍人則由家屬代領。紫心勳章的構想最早由美國第一任總統(1789-1797)華盛頓提出,當時名為軍功勳章(Badge of Military Merit),頒給3名參與美國獨立戰爭(1775-1783)的士兵,但之後就鮮少被人提起。直到第一次世界大戰,這個勳章才又得到重視;後來,美國在紐約建造了一座紫心勳章榮譽廳,來紀念及表揚為戰犧牲的軍人。





以下為影片字幕,由CNN官方提供:

BARBARA MACNEVIN, DAUGHTER OF PURPLE HEART RECEPIENT: My dad, Ralph W. Bingham (ph). He was the veteran of the first world war, the big war. He lost his right leg fighting in France, and he received a Purple Heart for that. We had it for many years in my home, where I grew up.
紫心勳章受獎人女兒,芭芭拉‧麥紐文:我父親,拉爾夫‧W‧賓漢打過第一次世界大戰。在法國作戰時他失去了右腿,但也因此受頒了紫心勳章。我還小的時候,那個勳章就在家裡,也好幾年了。

ROBERT MACNEVIN, GRANDSON OF PURPLE HEART RECEPIENT: Unbeknownst to us, it was lost in some manner in one his moves later in his life.
紫心勳章受獎人孫子,羅伯特‧麥紐文:但不知道什麼原因,在祖父的某次搬家後不見了。

CAPT. ZACHARIAH FIKE, U.S. ARMY: I found Private Ralph W. Bingham`s medal on Craigslist. This has been the calling of mine for about the last three years. I locate lost or stolen medals. These are all the Purple Hearts that I`m currently working. Some I`ve located to families, some I haven`t.
美國陸軍上尉,札切利亞‧伐克:我在大型網路分類廣告Craigslist上發現賓漢的獎章。過去三年來,我熱衷於找回獎章、歸還原主。這些紫心勳章是我目前要回頒的,有些已經找到家屬了,有些還沒。

I do these on my own time. I don`t consider it a hobby. It`s more of a calling and an honor. I myself have a Purple Heart. It hangs on the wall in my mother`s home, and I would hope that one day, if my medal was lost, someone would do the same thing for me and my family.
我利用自己的時間做這些事,也不認為這是種嗜好,反倒是種榮耀。我自己就有個紫心勳章,就掛在我母親家的牆上。而我希望,如果有天我的勳章不見了,也會有人幫我和家人找回。

It is truly an honor to bring Private Bingham`s Purple Heart home to his family, and I am again truly humbled by his sacrifice.
能把勳章回頒給賓漢的家人真的是種榮耀,相較於他的犧牲,我也體認到自己的卑微。

It is a great honor to bring home his Purple Heart. Thank you very much.
帶回他的紫心勳章是莫大的榮耀,非常謝謝你。

B. MACNEVIN: The medal means a lot to me, especially, and to our family.
羅勃特‧麥紐文:這個獎章對我來說,意義特別大,當然對我們家人也是。

FIKE: I`m glad it is home to where it belongs, and I`ll move on to the next medal.
伐克上尉:能夠物歸原主很高興,我也該繼續找尋下一個獎章的家屬了。




沒有留言:

張貼留言